Kilka lat po uwidocznieniu się na rodzimym rynku, lofty w dalszym ciągu odnotowują wzrost zainteresowania klientów – twierdzą eksperci z rynku nieruchomości. Pierwsze inwestycje  tego typu nieruchomości rozpoczęto budować  w 2006 r. (np. Tkalnia w Zielonej Górze). Z biegiem lat ich rozwój przyspieszał – deweloperzy rozpoczęli aranżację dawnych fabryk np. w Łodzi, Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu czy w Żyrardowie.

Lofty są podrzędną częścią rynku nieruchomości. Deweloperzy, którzy decydują się na ich budowę, zbyt rzadko trafiają w potrzeby rynku, bowiem nie ma na nie takiego zapotrzebowania. Jeżeli jest to zasadnicza inwestycja danego dewelopera, to może on mieć kłopoty – twierdzą niektórzy eksperci .

Lofty muszą spełniać wiele warunków. Przede wszystkim powinny się znajdować w odrestaurowanej i doprowadzonej do wysokiego standardu zabytkowej powierzchni fabrycznej. Cechą charakterystyczną tego typu nieruchomości jest jej przestrzeń, mieszkania w lofcie powinny być duże – ok. 100 m kw. i być znacząco wyższe aniżeli standardowe mieszkania – ok. 3 – 5 m. Ważne by w mieszkaniu widoczne były  fragmenty dające znak  o fabrycznej przeszłości budynku – stare części wyposażenia bądź wykończenia.

Spełnienie tychże norm ma wpływ na wysoką cenę loftów, oraz na ograniczenie ich podaży. – W naszych miastach nie ma byt dużo budynków zabudowy po fabrycznych , które nadającej się do adaptacji. Odwrotnie bywa jednak na Zachodzie, w  porównaniu, w Polsce bywają one niewielkie – nawet od 30 m. kw.

Problemem dużej części inwestycji jest także lokalizacja nieruchomości. Np.  nietrafioną inwestycje stanowi stara fabryka wyrobów lnianych w Żyrardowie w odległości 40 km od Warszawy. Według  ekspertów mieszkańcy dużych miast, chcący się wyprowadzić myślą raczej o domu z ogródkiem, a nie o innej formie mieszkania w bloku. Dodatkowo w Polsce w latach powojennych fabryki stały nieużywane, dlatego ich odnowienie jest bardzo kosztowne.

Jednakże pomimo tych przeszkód, rynek mieszkań loftowych w Polsce będzie się nadal rozwijał. Zdaniem ekspertów będą one nadal cieszyć się zainteresowaniem, jednak wciąż nielicznej części klientów. Jest to unikatowy, ekstrawagancki produkt dla specyficznego klienta i deweloperzy raczej nie będą się z niego wycofywać.